Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Gravel/Cyclocross női és férfi kerékpárok

Gravel kerékpárok

A gravel kerékpár geometriája olyan mintha a mountain bike és az országúti kerékpár tulajdonságait összerakták volna, vagyis tulajdonképpen egy modern túrakerékpár. Képes teljesíteni különböző felületeken, miközben megtartja a kényelem érzetet is. 

Cyclocross kerékpárok

Egy kevésbé ismert kerékpártípus a cyclocross, az MTB és az országúti kerékpár ötvözete. Kimondottan versenyekre találták ki, amennyiben az terepen történik. Geometriája országúti, hajlított koskormánnyal.

Cyclocross kerékpár méretezési útmutató

Rendezés:
Gravel/Cyclocross

 

Ha megnézzük a gravel és a cyclocross kerékpárokat, akkor azok szinte azonosak. Ha elmélyülünk, hogy pontosan mire tervezték őket, akkor azért találunk néhány apró különbséget, amelyek specializálják őket e két különböző tudományághoz. A cyclocross hagyományosan téli sportnak számít Európában, bár egész évben nagy népszerűségnek örvend USA-ban és Ausztráliában. Kezdjük a gumikkal és a tapadással. Mindkét típus szélesebb abroncsokkal rendelkezik a durva terep és a szennyeződés leküzdésére, de ezen kívül vannak finom különbségek. Először is, a cyclocross abroncsokat az UCI (Nemzetközi Kerékpáros-szövetség) szabályai szerint legfeljebb 33 mm szélességre korlátozzák. Az abroncsok és a váz közötti villában, azaz a hátsó háromszögben kerékről felcsapódó szennyeződés el tud távozni, a szélesebb gumiabroncsok számára azonban nincs sok hely erre. A Gravel viszont egyelőre boldogan mentes az UCI szabályaitól. Nincsenek korlátok az abroncsokra, és a versenyzők és a tervezők ezt teljes mértékben ki is használják. Néhány igazán nagy 700c-s kerekeken akár 47 mm széles gumiabroncsokat is találhatunk. A legtöbb cyclocross abroncs valóban agresszív futófelülettel és lágyabb összetett gumival rendelkezik, amely sáros, füves körülmények között használható; a nyári specifikus gumiabroncsok alacsonyabb profilúak vagy gyakran kopott téli gumik. A gravel abroncsoknak keményebbnek kell lenniük, hogy megbirkózzanak a sziklákkal és a szennyeződésekkel. Ellen kell állniuk a keményebb felületek kopásának és meg kell birkózniuk néha nagyobb teher hordozásával, amikor a kerékpárokat egyéb kiegészítő felszereléssel (csomagtartó, táska, stb.) terhelik. A cyclocross kerékpárok talán az egyik legnagyobb rést jelentik az összes kerékpártípus között. 45 perc és 1 óra közötti intenzív rázkódásnak vannak kitéve sáros terepen és akadályok tömkelegével, egészen a legszörnyűbb körülményekig.

A Cyclocross verseny szoros, precíz kezelhetőséget és hatékony erőátvitelt, valamint a könnyű funkciók előnyben részesítését igényli. A gravel kerékpárok általában sokkal szélesebb körűek: az órás kirándulásoktól az egynapos túrákig, vagy akár több napos sokcsomagos kiruccanásig. Stabilitást és irányítást kell biztosítaniuk a terep sokkal szélesebb keveréke felett.

A gravel kerékpárok sebességváltási tartománya általában nagyobb, mint a cyclocross kerékpároké, bár ez nem mindig így van. Adott egy kavicsos túra. Lehet, hogy fel kell tekernünk néhány technikai, meredek lejtőn, valamint le kell vitorláznunk egy sima aszfalton, így a fogaskerekek széles választéka itt nagyon hasznos. Könnyebb lehet egy gravel kerékpárral elindulni, mivel könnyebben be lehet illeszteni keskenyebb gumikat is, azonban a cyclocross kerékpáron nem lehet nagyobb távolságot elérni.

A nálunk megtalálható KTM és Merida felsőkategóriás gravel/cyclocross kerékpárok tökéletes élményt adnak.

Ha úgy érzed, hogy ez a te műfajod, de vannak még kérdéseid, keresd fel bátran szakembereinket elérhetőségeink egyikén.

 

 

 

Keresés