Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Bryton Rider 750E computer teszt

  Tesztelés egy munkatárs szemszögéből. Előnyök és hátrányok tabuk nélkül!  


Az elején leszögezem, hogy ez egy „mezei” felhasználó teszt. Nem fogok senkit untatni száraz, gyári adatokkal, a személyes tapasztalom, véleményem írom le. Fontos információ, hogy alapból egy multisport órát használok kerékpárhoz is. Nem használok wattmérőt, országúton tekerek, így a navigáció is másodlagos számomra – ezért bizonyos funkciókat nem tudtam teljesen kiaknázni.


Külső

Klasszikus, kissé szögletes, egyszerű, letisztult fekete ház. (Ha nagyon érzékenyek vagyunk a légellenállásra és a súlyra, akkor az „Aero” típusokat kell keressük.) Érintő képernyő, plusz 2-2 gomb az oldalán. 

A rögzítése a megszokott korongos, a foglalatot a kormányra gumizzuk és a készüléket ebbe tudjuk beleforgatva fixálni. Elsőre úgy tűnhet, hogy nem egy stabil megoldás, de tapasztalat, hogy nem fog leesni. (De ha biztosra akarunk menni, a csomagban található csuklópántot rá tudjuk fűzni a kormányra, így ha ki is esne a tartóból a pánt megfogja a kütyüt.)


Első lépések

A Bryton computerekben van magyar nyelv és a telefonos applikáció is az, így nem nehéz az indulás. Az app nélkülözhetetlen a használathoz. Igazából szinte majdnem mindent azon állítunk be és utána szinkronizáljuk a computerrel. Itt is kell egy profil a szokásos személyes adatokkal és utána már működik is a kapcsolat, lehet testre szabni a dolgokat. Az érintőképernyőről nem tudok nyilatkozni, mivel tesztkészülék, nem akartam leszedni róla a fóliát. A gombok nekem elsőre kicsit nehézkesek, erősen kell nyomni. (Főleg hosszú ujjú kesztyűben és/vagy menet közben volt nehéz.) A töltés szintén a klasszikus, USB csatlakozó a hátoldalon (persze vízzáró kupakkal).


Menü

Tudni kell, hogy hozzá se nyúltam a használati útmutatóhoz. Úgy gondolom, ha van egy icipici műszaki érzékünk vagy van okostelefonunk, okosóránk, akkor nem is szükséges.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


App menü

Ismeretlenül kell néhány perc, hogy átlássuk, de ha végig lapozzuk, hamar megszokható. Alul „lapozunk” és értelemszerűen megnyitogatjuk, amire szükségünk van. A készülék beállítása, saját ízlésünkre formálása itt történik, első lépésként egy párosításra van szükség. Ami nekem nagyon tetszik, hogy 3 különböző „Bike” profilt tudunk létrehozni, így lehet MTB-st vagy Outi-st is készíteni – nyilván más adatokat akarunk látni tekerés közben.

 

Ezen a profilon belül látjuk a kiválasztott kerékpár adatait, statisztikáit, beállításait. 8 képernyőnézet van egy profilon belül, ebből van néhány fix, a többi szabadon variálható. 2-12 adatmezős nézetből tudunk válogatni, ezeken belül is több elrendezési lehetőség van. Persze minél több az adat, annál kisebbek a betűk / számok. Beállíthatjuk a világítást, a hangokat, kiegészítő funkciókat. Nem megyek bele minden részletbe, azt gondolom, itt mindenki megtalálja a számára megfelelő opciókat.


Computer menü

Számomra ez már kicsit darabosabb, mint a telefonon lévő, személy szerint a gomb és/vagy érintőképernyő lehetősége engem összezavart, de ez (is) megszokás kérdése.

Igaz kevesebbet is fogjuk ezt a részt nyomkodni, az a pár mozdulat gyorsan megtanulható. Menet közben az oldalsó gombok nem annyira estek kézre, elvonták a figyelmem az útról, mert mindig odanéztem közben. (Talán annyi hátránynak mondható, hogy ha nincs velünk a telefonunk, nem tudunk már variálni a beállításokkal az eszközön.)


Kijelző

Ahogy az első képen látható, nekem a kormány előtti konzolon volt a készülék, így könnyen rá tudtam nézni útközben. Ha a kormányszáron van, akkor kissé jobban le kell bólintani hozzá.

Szemüveges, pontosabban kontaktlencsés vagyok, de így is jól le tudtam olvasni az adatokat mozgásnál és napfénynél is. (Szerintem a 4-6-8-as adatmezők a legpraktikusabbak. Úgy is tudunk váltogatni a képernyők között.) A térkép is kivehető volt, néhány másodpercre ránézve már tudtam tájékozódni.


Navigáció

Az app-on keresztül feltöltött track-et átdobjuk a készülékre és onnan tudjuk indítani. Ami nekem kicsit meglepő volt, hogy ilyenkor nem egy „Edzés”-t kell indítani, hanem az „Útvonalak”-at. Ezek után az alap kijelzőnk a térkép lesz, de ugyanúgy tudunk lapozni az előre megadott nézetek között. A hangjelzést nem használtam az útmutatáshoz, közúti forgalomban, menetszélben nem láttam értelmét. Ha a szemünkre hagyatkozunk, rendszeresen le kell pillantsunk a kijelzőre.

Teljesen jól tudtam „követni” az utat, nem volt gond a tájékozódással suhanás közben. (Szintén országútival próbáltam, egy erdei csapatás közben már kellhet a hang is.)


Pontosság, mérések

A másik alany a két éves Suunto 9 Baro órám volt, a lenti képen egy laza rakpartozást láthattok.

Az én mércém szerint pontos és megbízható adatok születtek - szerintem ez a rész is rendben van. (Minimális eltérés két eszköz között mindig van, főleg, hogy jelen esetben az óra a csuklómon volt, a Bryton pedig a kormányon. Valószínűleg emiatt lett nagyobb eltérés a barométernél.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Konklúzió

Véleményem szerint a Bryton Rider 750E mindent tud, amire egy „hobbi” kerékpárosnak szüksége van, legyen szó edzésről, vagy túráról. Nagy előnye, mint persze minden hasonló kerékpáros computernek, hogy többet és jobban látunk, mint egy kormányra rögzített karórával. Főleg ha egy edzésvezetésről vagy navigációról van szó. Kezelése talán nem a legegyszerűbb, de nagyon gyorsan megszokható. Jól testre szabható, felhasználóbarát készülék. Az üzemidő bőven elég, hacsak nem napokat vagyunk úton. Ebben a kategóriában a Bryton Rider széria egy nagyon jó ár/érték arányú termékpaletta, az alap / olcsó verzióktól a 750-esen át a 860-as csúcsmodellig.

Az alábbi linkeken találsz további információt a nálunk forgalmazott computerekről:

Kerékpáros computerek

 

 

Keresés